تولید محتوای آنلاین را بهتر بشناسیم!

تولید محتوا امروزه به قدری مهم شده است که بیشتر محتوا  نویس‌های حرفه‌ای بیشترین درآمد را دارند.

مقدمه‌ای بر تولید محتوای آنلاین

در دنیای ما تکنولوژی به سرعت درحال پیشرفت است و برای همسو شدن با این پیشرفت باید روش کار خود را عوض کنیم.

اما تولید محتوای آنلاین چیست؟ به محتواهایی که در فضای اینترنت و دیجیتال بیشتر با هدف کسب و کار یا آموزشی تولید میشوند محتوای آنلاین یا دیجیتال گفته میشود.

تولید محتوای آنلاین

میدانیم که برای دیده شدن در عرصه کسب و کار باید تبلیغ کرده و برند سازی کنیم. ولی چگونه؟ تولید محتوا به صورت خود محور با توجه به رقیبان موجود در عرصه کسب و کار مشکل است.

در نتیجه دانستن اینکه هزینه تولید محتوا چقدر است به نظر راه دوم به صرفه تر برای به نتیجه رسیدن است.

برای تولید محتوا تیم‌های حرفه‌ای وجود دارند که میتوانند تجارت و کسب‌ و کار شما را به صورت محتوا نویسی معرفی کنند و از لحاظ رتبه‌بندی در نتایج گوگل جزو اولین باشید.

نگاهی به تولید محتوا در گذشته

در گذشته برای تولید و انتقال اطلاعات از مواردی مانند بنر، پوستر، مجله و روزنامه، نامه و کتاب استفاده میکردند و کسب و کار سنتی بر همین روال بود.

اما به مرور زمان بجای این موارد رادیو و تلوزیون و سایر موارد ارتباطی و رسانه‌ای قوت گرفته و کلمه‌ای به نام اینترنت تحولی عظیم در زندگی انسان‌ها و رسانه اطلاعاتی بوجود آورد.

تولید محتوای آنلاین بیشتر برای رونق کسب و کار و افزایش بازدید از وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد و این کار نیازمند تجربه و تخصص در این زمینه است.

تولید محتوای آنلاین

تولید محتوای آنلاین و مزایای آن

نحوه دسترسی به محتوای آنلاین فقط با چند کلیک و جستجوی ساده در اینترنت ممکن است ولی برای دسترسی به محتواهای سنتی باید مجله و روزنامه مراجعه کنید.

بنابراین در فضای اینترنت و گوگل برای اینکه جزو اولین وب‌ سایت ها باشید تا از طریق محتوا محصولات و کار خود را برای مخاطبتان معرفی کنید باید سئوی وب سایتتان را در نظر داشته باشید.

اعتماد سازی در تولید محتوای آنلاین

اعتماد سازی یکی از اصل های مهم در بین وب سایت‌ها میباشد. به‌خاطر افزایش اعتماد با تولید محتوای خوب و با کیفیت، گوگل سایت شمارا برجسته و مرجع قرار میدهد.

برای اعتماد سازی با محتوا ارتباط لازم است و این ارتباط از طریق شماره تماس، پیامک و ایمیل که بر صفحه سایت قرار داده میشود قابل انجام است.

اعتماد سازی با محتوا

اگر شما بتوانید در زمینه تولید محتوا حرفه‌ای و سطح بالا عمل کنید به احتمال زیاد ممکن است بخاطر جذابیت، محتواهای شما توسط افراد دیگر منتشر و به اشتراک گذاشته شود.

با تولید محتوای خوب میتوانید بازاریابی موثر و قوی را برای تجارت و کسب و کار خود رقم بزنید، پس هرچه محتوای سایت شما بهتر و غنی‌تر باشد گوگل رتبه و ترافیک سایت شمارا بالا میبرد.

انوع محتواها کدامند؟

بخاطر شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 2019 و تعطیلی اکثر مکان های آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها سیاست جامعه جهانی بر روند آموزش از راه دور و بستر الکترونیکی قرار گرفت.

همین امر باعث شده است که استفاده از مطالب آموزشی با محتواهای قوی و حرفه‌ای که از روش های مختلفی برای آموزش به مخاطب استفاده میشود استقبال گردد.

بنابراین اگر قصد راه اندازی یک سایت آموزشی یا سایتی در موضوعات مختلفی دارید با راه اندازی بخش یا وبلاگ آموزشی در سایت خود ترافیک وب سایتتان را بالا ببرید.

سایت آموزشی

محتوای متنی

به محتواهایی که به صورت متنی با هدف آموزش و معرفی موضوعات مختلف در سایت‎‌ها قرار میگیرند محتوای متنی گفته میشود.

محتوای متنی برای موتورهای جستجوی گوگل با اهمیت و مهم است بنابراین شما میتوانید محتواهای آموزشی و اطلاعاتی راجع به موضوع سایتتان را نیز خریداری و در وبلاگ سایت خود برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید.

محتوای صوتی

اینگونه محتواها مانند کتاب های صوتی، مصاحبه‌ها، پادکست‌ها و یا حتی آهنگ‌ها به صورت فایل فشرده و یا MP3 میباشد.

محتوای صوتی

علاقه‎‌مندی به کتاب‌های صوتی و آموزش زبان‌های مختلف به صورت شنیداری و خوانداری از روی کتاب نیز میتواند در جهت تولید محتوای صوتی برای جذب مخاطب موثر واقع شود.

محتوای تصویری

همانگونه که از نام محتوای تصویری پیداست اینگونه محتوا از تصاویر، ویدیو و اینفوگرافیک استفاده میکند.

محتوای عکس: عکس‌هایی که گرفته یا طراحی میشوند، در سایت‌ها و فضای مجازی بارگذاری میشود و با هدف تبلیغ یا آموزش موجب جذب مخاطب میشود.

محتوای تصویری

محتوای ویدیویی: اینگونه محتواها با درست کردن فیلم کوتاه و بلند و طراحی کلیپ های گوناگون در زمینه‌های طنز، آموزشی، اجتماعی و… از جذاب ترین بخش تولید محتوا میباشد.

محتوای ویدیویی

محتوای فیلم آموزشی بخاطر داشتن مخاطب دائمی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد محتوای ویدیویی است.

محتوای اینفوگرافیک: از آنجاکه خواندن مطالب متنی طولانی و بعضاً خسته کننده سایت برای ما خوشایند نیست محتوای اینفوگرافیک میتواند گزینه خوبی در کنار محتوای متنی باشد.

محتوای اینفوگرافیک

در محتوای اینفوگرافیک سعی میشود که اطلاعات به صورت تصویری در انواع مختلف سه بعدی، متحرک، تعاملی و ساده تولید شود تا کاربر مطالب را به راحتی درک و از آن بهره ببرد.

از آنجا که در این محتوا مطالب کوتاه و ساده و در عین‌ حال قابل فهم‌تر هستند زمان زیادی را نمیگیرند و مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص میدهند.

تولید محتوای آنلاین بر مبنای سئو

کسانی که در گوگل دنبال موضوعی هستند یا چیزی را جستجو میکنند قطعا یک جمله طولانی و یا مانند پیامک نیم خط تایپ نمیکنند.

افراد با نوشتن یک کلمه در نهایت دو الی سه کلمه مهم و کلیدی دنبال موضوع خود میگردند پس باید در نظر داشته باشید انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مهم در سئو حائز اهمیت است.

کلمه کلیدی مناسب

نحوه نگارش و استفاده کلمات مرتبط داخل متن محتوا با عناوین و موضوع سایت نیز بسیار حائز اهمیت بوده و میتوان گفت مهمترین اصل سئو سایت میباشد.

عنوان ها و تیترهای جذاب و تحریک کننده مهم است، پس از عنوانی استفاده کنید که گیرایی داشته و مخاطب را به موضوع علاقه‌مند کند.

تیترهای جذاب و تحریک کننده

لینک گذاری برای ادامه مطالب در سایت نیز خوب است زیرا اگر عنواین و قسمتی از محتوای سایت جذاب باشد مخاطب بقیه مطالب را پیگیری خواهد کرد.

ایجاد تمایز در موضوع و عنوان نیز لازم است و میتوانید از فواید و مضرات و یا چگونگی و دلایل بوجود آمده در این مورد را شرح دهید.

به طور مثال میتوانید برای فواید انواع ویتامین‌ها محتوایی در این خصوص را در سایت خود منتشر کنید، شما میتوانید در کنار فواید ویتامین برای بدن، مضرات استفاده زیاد از آن را نیز تحقیق بررسی و نشر دهید.

پیشنهاد ویژه کسانی که دنبال محتوای مناسب میگردند!

تیم محتوا نویسی سایت‌ و ریپورتاژ آگهی تایپن افتخار این را دارد تا در راستای تهیه و تنظیم متن اختصاصی ریپورتاژ آگهی و محتوا نویسی گزینه خوبی برای همکاری با شما عزیزان باشد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...