در حال بارگذاری...

نکاتی برای محتوانویسی هدفمند

اهمیت محتوانویسی

اهمیت محتوا نویسی در دنیای کسب و کار امروز تاثیر بسزایی دارد. براش شناساندن شغل و حرفه خود و خدماتی که برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته اید بهترین راه این است که با کمک محتوای خوب میتوانید نظر مشتریان و کاربران را جلب نمایید. در واقع محتوای خوب برای کسب و کار شما میتواند بهترین بازاریابی باشد. 

اهمیت محتوا نویسی

اگر به محتوای وبلاگ ها دقت کنید میبینید که اصولی را رعایت میکنند تا محتوای آن ها کاملا مفید باشد. 

نکات مهم هنگام محتوانویسی

یکی از این اصول این است که هنگام نوشتن محتوا کاملا در مورد موضوع محتوا اطلاعات داشته باشید و در عین حال اطلاعات شما به روز باشند. برای مثال اگر موضوع محتوانویسی شما در مورد امکانات گوشی هایی باشد که به تازگی به بازار عرضه شده اند، اگر اطلاعات شما کاملا به روز نباشد ممکن است اطلاعات صحیح و مفیدی را منتقل نکنید.

اطلاع از قیمت سکه نیز میتواند مثال خوبی برای نشان دادن اهمیت به روز بودن اطلاعات باشد.

از دیگر اصول محتوانویسی میتوان به انتقال دادن اطلاعات صحیح به مخاطب اشاره کرد. برای مثال اگر مشغول نوشتن محتوا در مورد خدمات دهی یک شرکت به مشتریان هستید، در صورتی که اطلاعات صحیحی در اختیار مخاطبان قرار ندهید ممکن است اختلافاتی به وجود آید.

اصول مهمی که در محتوانویسی بسیار لازم است که رعایت شود این است که فرد در مورد موضوع محتوانویسی تخصص و اطلاعات کافی داشته باشد.

نکات مهم محتوا نویسی

محتوا باید کاملا مختصر و هدفمند باشند و از آوردن اطلاعات غیر مرتبط پرهیز شود.اصولا اگر مطالب طولانی و غیرمرتبط با موضوع باشند افراد کمی آن را مطالعه خواهند کرد.

از غلط املایی و خطاهای نگارشی پرهیز نمایید. فونت خوانا با رنگ مناسب نیز میتواند تاثیرگذار باشد. هنگام تولید محتوا مخاطبان خود و رده سنی آن ها را در نظر بگیرید. 

کلمات کلیدی و مناسبی را در متن به کار ببرید. همچنین متن باید عنوان های جذاب و مرتبطی داشته باشد. 

 

نتیجه گیری

اگر قصد دارید یک محتوانویس خوب شوید باید تمرین کافی در این زمینه داشته باشید. هر چه تجربه شما بیشتر باشد در محتوانویسی موفق تر خواهید بود. همچنین توجه به نکات فوق نیز میتواند در موفقیت شما نقش به سزایی داشته باشد.